ScreenFlow yra galinga kūrybingo mokytojo priemonė, padedanti parengti mokomąją video medžiagą arba mokinio raišką paversti apčiuopiamu ir pademonstruojamu rezultatu.
Ši priemonė yra sukurta išskirtinai MacOS operacinei sistemai. Ji išplečia tradicinės video priemonės iMovie galimybes veiksmo ekrane įrašymo funkcija. Darbui su ja reikia tikslingo pasimokymo (vienas iš mokomųjų video), pradinių investicijų, didelio noro ir ekeprimentavimo. Darbui su ScreenFlow pradžioje pakatų vien kompiuterio (Čia pateikti pavyzdžiai realizuoti su MacBook Pro). Per keturis taikymo ir eksperimentavimo metus išbandžiau skirtingus įrenginius filmavimui. pradėjau naudoti išorinį mikrofoną ir žalią ekraną.
Programoje galima dirbti su video įrašais, filmuotais profesionalia video kamera, telefonu ar iPad. Įrašą galima daryti tiesiai iš ScreenFlow programos panaudojant “Add recording” įrašant kompiuterio kameros arba ekrano vaizdą. Video medžiagą mokytojas gali parengti sukompnuojant video medžiagą, nuotraukas, skenuotus piešinius ir pridedant išorinėmis priemonėmis parengtą ar Screen Flow programa įrašytą garso takelį.
Dabar pristatysiu tris šios priemonės panaudojimo pavyzdžius
Rašymo pagalba kairiarankiui.
Video medžiaga, kuri padeda dešinarankiui mokytojui ar tėvams patenkinti pirmokėlio kairiarankio specifinį poreikį išmokti taisyklingo rašytinės raidės formavimo kopijuojant demonstruojamus judesius. Mokytojui pakanka šalia vaiko padėti iPad ir per jį rodyti video. Video filmuotas namų sąlygomis su Sony a77 kamera. Pridėtas tekstas ir montavimas atliktas ScreenFlow priemonėmis. Audio takelis tikslingai nuimtas dėl darbo bendroje klasėje.
Bendra kūryba padeda prakalbinti.
Čia pagrindinė video kūrimo paskirtis įtraukti kalbėjimo sunkumų turintį vaiką į kūrybos procesą, padėti jam peržengti kalbos sutrikimų keliamus prsichologinius barjerus ir plėtoti pasakojimo įgūdžius. Naudotas skenuotas vaiko piešinys, audio įrašytas ir montuota ScreenFlow priemone su šalia sėdinčiu vaiku ir pasakojančiu apie savo piešinį).
Eilėraštį kurti smagu.
Šio video rengimo paskirtis yra daugialypė: (1) Bendro apčiuopiamo įdomaus rezultato kūrimas motyvuoja mokytis ir sakyti eilėraštį net tuos vaikus, kurie natūriai to privengia. (2) Video peržiūra ir analizė padeda iš šalies pažvelgti į save ir tobulinti žodinę raišką; (3) dokumentuojami individualūs žodinės raiškos pasiekimai, saugomi portfolio ir sekama pažanga. Video filmuotas mokyklos aplinkoje Sony a77 kamera (su išoriniu mikrofonu), naudotas nuleidžiamas žalias ekranas fono nuėmimui. Montuota su ScreenFlow.