Knygos dėžutė

Seniai visiems žinoma, kad savarankiškas knygų skaitymas – vienas iš pagrindinių vaiko ugdymosi būdų. Tačiau šiandieniniame gyvenime mokiniai vis mažiau tam skiria laiko, nes laisvalaikį dažniausiai leidžia žaisdami kompiuterinius žaidimus ar naršydami mobiliuosiuose telefonuose. Tačiau, nepaisant to, mūsų mokykloje ieškoma įvairių būdų skaitymo gebėjimams ugdyti. Kad skaitymas nebūtų sunki pareiga, o malonumas, 5a klasės mokiniams buvo pasiūlyta atlikti kūrybinį darbą: pagal skaitytos knygos siužetą, simboliką, pagrindinių veikėjų išgyvenimus sukurti knygos dėžutę. Tai tarsi visa knyga, vizualizuota ir sutalpinta į dėžę. Kuriant buvo leidžiama naudotis visomis technikomis – karpiniais, klijavimais, piešimu, lankstymu, modeliavimu ir t.t. Mokiniai, pristatydami perskaitytas knygas, demonstravo savo dėžutes, pasakojo apie kūrybinį procesą, glaustai atskleidė knygos turinį, mokėsi apibūdinti veiksmo vietą, laiką, veikėjus, formuluoti pagrindinę mintį. Šia įdomia skaitymo patirtimi nutarėme pasidalinti su ketvirtokais. Integruotoje lietuvių kalbos ir literatūros pamokoje 5a klasės mokiniai pradinukams pristatė pačius įdomiausius darbus, stengdamiesi paskatinti bendraamžius skaityti pristatomas knygas. Savo knygų skaitymo patirtimi pasidalino ir ketvirtokai, kurie parodė, kaip kūrybingai galima pristatyti perskaitytą knygą dirbant grupėse. Džiaugiamės ir didžiuojamės, kad gebame puikiai bendradarbiauti, o svarbiausia – vieni iš kitų mokytis prasmingų dalykų. 

Pasidalinkite šia šaunia idėja: